måndag 2 september 2013

bäbistid är kärlekstid



Satt vakt idag på Ljusstråks samlingsutställning, kom lite i otid .. och tänkte på vägen att .. när man har barn i denna ålder är man i en kärleksbubbla .. man befinner sig i kärlekstiden  .. inte vanliga tiden. Och med det menar jag inte att allt är blå himmel o gröna skogar, utan kärlekstiden innehåller allt .. och är inte i vardagstiden. Skulle iväg till rim o ramsor i morse kl. 10.00 men det hanns ju inte med, för förmiddagarna är vi så trötta då nätterna är aktiva. Och mycket bäbisaktiviteter är på förmiddagarna konstigt nog .. efter lunch vaknar vi.

Det har tagit tid att förstå det här med kärlekstid, för det är inte alltid lätt att slungas in i något man aldrig varit med om. Men nu börjar jag få lite kläm på det, och även att samhället idag inte alls lever i kärlekstiden och ibland är människor till och med oförstående (liksom jag var i början då jag ville få plats med all min gamla tid PLUS kärlekstiden .. vilket inte går) .. och påpekar att man är 10 minuter sen .. åååå denna tid ..

Bäbistid är Kärlekstid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar