torsdag 16 januari 2014

Jag är stolt över att vara någons mamma




Fin artikel i DN idag!! 

Jag har brottats mycket med att hitta mammarollen i detta samhälle då allt är fokuserat på karriär och personlig utveckling, Har haft svårt att hitta nuet. Jag har varit mycket intresserad av personlig utveckling och det har krockat när jag fått lillen. Det har också kommit upp en stark känsla .. men är vi kvinnor återigen lurade in i ett system där familjen/mammarollen ifrågasätts. Är det så som i denna artikeln att vi tvingas in i ett samhälle där vi kvinnor inte skall skaffa barn, för att bli jämställda mannen. 
Ytterst märkligt. Jag vill se en mer human syn på vad vi mammor faktiskt vill och vad vi i synnerhet ORKAR som mammor och kvinnor. Ser så många mammor inte orka och bli sjukskrivna. Dags att se och grunna på vad vi mammor/kvinnor vill ha för ett samhälle. Nu skall det bli obligatoriskt med sex års början i skolan, är det inte barngrupperna vi skall minska på. Vidareutbildning av personal i förskolan och bättre lön för förskolärare och lågstadielärare .. jag kan gå på om och om igen .. för jag ser att det är någonting som missas här. Någonting fundamentalt. 

Hur vill vi att samhället skall se ut om vi utgår ifrån de nära och kära?

***



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar